Anônimo
Anônimo perguntou em Sociedade e CulturaIdiomas e Línguas · Há 4 semanas

Which of the alternatives has the words that complete the paragraph below.?

Could you please explain your answer to me? Why didn't you choose another alternative? Please explain it to me using grammatical rules?

Which of the alternatives has the words that complete the paragraph below.

If I ________that job offer, many things _______.However, there is no way to know how my life_______today. After all, that is all supposition.

a) would've / accepted / would / have / happened / would / be

b) have / accepted / should / have / happened / would / be

c) had / accepted / could / have / happened / would / be

d) had / accepted / would / have / happened / can / be

2 Respostas

Classificação
  • Há 4 semanas
    Melhor resposta

If I had accepted that job offer, many things could have happened. However, there is no way to know how my life would be today. After all, that is all supposition.

OR

If I had accepted that job offer, many things would have happened. However, there is no way to know how my life could be today. After all, that is all supposition.

C) Both of the paragraphs I quoted have the words.

----------

My answer is C) because it is the only one who actually use all the words correctly.

• Há 4 semanas

Sem sentido sua colocação: Você poderia me explicar sua resposta? Por que você não escolheu outra alternativa? Por favor, explique-me usando regras gramaticais? Qual das alternativas possui as palavras que completam o parágrafo abaixo. Se eu ______________ essa oferta de emprego, muitas coisas _______. No entanto, não há como saber como minha vida _______ hoje. Afinal, isso é tudo suposição. a) teria / aceito / teria / teria / aconteceu / seria / b) teria / aceito / deveria / teria / aconteceu / seria / seria c) teve / aceito / poderia / teve / aconteceu / seria / seria d) teve / aceito / teria / aconteceu / aconteceu / pode / ser

Tem mais perguntas? Obtenha suas respostas perguntando agora.